29 Şubat 2012 Çarşamba

KEÇİBOYNUZ'LU KEK

      


        Belkide bir çoğunuz bu tarifi biliyordur,ama ben daha önce hiç görmemiştim. Makedonya'lı  arkadaşım Gönül, bir arkadaş toplantısına getirdiğinde tadına bakma fırsatım olmuştu ve hoşuma gitmişti.
      Bende bundan esinlenerek elime keçiboynuzu tozu geçince denemeye karar verdim:)) tabii Makedonya'da kek malzemesi olarak keçiboynuzunu nasıl kullanıyorlar bilemiyorum ama ben tozunu kullandım.
       Sonuç olarak herkesin sevdiği bir kek oldu.Annem şimdi her fırsatta yapsana senin şu kekten diyor :))
                                    


Malzemeler


  • 3 Yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Süt 
  • 1/2 Su Bardağı Sıvıyağı
  • 3 Yemek Kaşığı Keçiboynuzu tozu
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  •  1 Paket Vanilya
  • 5 Kahve Fincanı Un   

Yapılışı



  • Şeker ve yumurtayı şekerler eriyip kıvamlı hale gelene kadar çırpın.
  • Süt,sıvıyağ ve vanilyayı ekleyip biraz daha çırpın.
  • Keçiboynuzu,un ve kabartma tozunu beraber karışıma eliyerek ekleyin,önce yavaş sonra hızı çırpmaya devam edin boza kıvamına gelene kadar.
  • Elinizde bulunan kek kalıbını yağlayın ve karışımı içine dökün.
  • Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 40-45 dakika batırdığınız bıçak temiz çıkana kadar pişirin    
Not 

  • Ölçülerde kullanılan arac-gereçler (su bardağı,fincan vs.) herkesin evinde standart olmadığı için kekin kıvamı tutmayabilir,elinizde bulunan gereçlerin ölçülerine göre boza kıvamına gelene kadar un ekleyebilirsiniz.
  • Kek pişirirken ilk 20 dakika fırının kapağını açmamaya dikkat edin,aksi halde kekiniz yeteri kadar kabarmaz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder